בראשית, פרק כ״ד, פסוק מ״ח

פרשת חיי שרה

Genesis 24:48Sefaria

וָאֶקֹּ֥ד וָֽאֶשְׁתַּחֲוֶ֖ה לַיהֹוָ֑ה וָאֲבָרֵ֗ךְ אֶת־יְהֹוָה֙ אֱלֹהֵי֙ אֲדֹנִ֣י אַבְרָהָ֔ם אֲשֶׁ֤ר הִנְחַ֙נִי֙ בְּדֶ֣רֶךְ אֱמֶ֔ת לָקַ֛חַת אֶת־בַּת־אֲחִ֥י אֲדֹנִ֖י לִבְנֽוֹ׃

קרה לכם פעם שהצלחתם במשימה ממש חשובה ומיהרתם לספר לכולם איך הכל הסתדר בדיוק כמו שקיוויתם? עבד אברהם עומד עכשיו מול המשפחה של רבקה, ומסיים לספר להם את כל מה שקרה לו ליד הבאר. הוא מתאר איך ברגע שהוא הבין שהשליחות שלו הצליחה, הוא מיד השתחווה והודה לה׳.


כשהוא אומר להם ואברך, הוא בעצם מדגיש שהוא בירך את ה׳ באותו הרגע ממש. למה זה כל כך חשוב לו? העבד רוצה להוכיח למשפחה שאין לו שום ספק שרבקה היא האישה שה׳ בחר משמיים ליצחק. הוא מקווה שככה הם יסכימו מיד לחתונה, בלי שאלות ובלי צורך בשכנועים נוספים.


העבד מספר שה׳ הנחה אותו בדרך אמת, כלומר שהדברים של ה׳ התאמתו והתקיימו במלואם כדי לעשות חסד עם אברהם ועם בנו. בסוף הדברים הוא מציין שהוא לוקח את הבת של אחי אדונו. כאן הוא משתמש במילה שמתארת אדם אחד בלשון יחיד, כי עכשיו הוא כבר לא מדבר על כל המשפחה הגדולה שאליה הוא הגיע בתחילת המסע, אלא על קרוב משפחה אחד ספציפי שממנו הוא לוקח את האישה בפועל.


רוצים להנציח נופל?
הקדש פסוק זה לחלל צה״ל
פסוק מ״ז
פסוק מ״ט

נעזרתם בפירוש שלנו ומצאתם בו ערך?

עזרו לנו להגדיל תורה ולהאדירה. תחזוקת האתר והשבחת התוכן כרוכות בהוצאות מרובות. תרומה קטנה שלכם תסייע לנו להחזיק את הפלטפורמה ותהפוך אתכם לשותפים מלאים בהנגשת חוכמת המקרא.

תרמו עכשיו

מה דעתכם על הפירוש?

התחברתם? יש לכם חידוש או הארה על הפסוק שלמדתם כאן? נשמח לשמוע!

ההערות שלכם חשובות לנו ועוזרות לשפר את הפירוש.