חשבתם פעם איך זה מרגיש לארוז את כל החפצים, לעזוב את הבית המוכר ולצאת למסע ארוך אל חיים חדשים לגמרי? זה בדיוק הרגע שבו רבקה נפרדת ממשפחתה ויוצאת לדרך.
בגלל שרבקה הגיעה ממשפחה עשירה ומכובדת, הכתוב מספר לנו וַתָּקָם רִבְקָה וְנַעֲרֹתֶיהָ וַתִּרְכַּבְנָה עַל הַגְּמַלִּים. הנערות שלה התלוו אליה ועזרו לה לעלות על הגמלים המיוחדים שהביא אליעזר. רבקה חיכתה עם הרכיבה עד לרגע זה ממש מתוך כבוד, כי כל עוד בני המשפחה שלה הלכו ברגל כדי ללוות אותה ולהיפרד, זה לא היה מנומס שהיא תרכב מעליהם.
כשהמסע מתחיל, נאמר וַתֵּלַכְנָה אַחֲרֵי הָאִישׁ. רבקה והנערות הולכות אחרי אליעזר משתי סיבות פשוטות: קודם כל, הוא מורה הדרך שמכיר את המסלול, וחוץ מזה, כללי הצניעות והכבוד אומרים שעדיף שהאיש ילך קדימה. אליעזר עצמו בכלל לא רוכב על הגמלים, אלא הולך ברגל ומוביל אותם.
לקראת סוף התיאור, התורה משנה את המילה וכותבת וַיִּקַּח הָעֶבֶד אֶת רִבְקָה וַיֵּלַךְ. למה אליעזר נקרא פתאום עבד ולא איש? כי ברגע שהמשפחה של רבקה חזרה לעיר והיא יצאה לדרך, היא עברה באופן רשמי למשפחה של יצחק. מאותו רגע רבקה הפכה לגבירה החשובה, ואליעזר הפך להיות העבד שלה. הוא לקח אותה תחת חסותו, שמר עליה מקרוב לאורך כל הדרך והגן עליה מכל מכשול במסירות גדולה.