תארו לעצמכם שאתם צריכים לצאת למסע ארוך וחשוב מאוד. מי מחליט מתי יוצאים לדרך? אחרי שהמשפחה של רבקה הסכימה שהיא תתחתן עם יצחק, התחיל ויכוח קטן. אליעזר, העבד של אברהם, רצה לצאת לדרך מיד, אבל המשפחה של רבקה רצתה שהיא תישאר איתם עוד קצת.
אז מה הם עשו? הם אמרו נִקְרָא לַנַּעֲרָה. כלומר, הם החליטו לקרוא לרבקה להיכנס אל החדר כדי לדבר איתה פנים אל פנים. הם רצו שהיא תשמע הכול בעצמה, כדי שלא תחשוב שמנסים לעכב אותה בלי שהיא יודעת. המשפחה הוסיפה וְנִשְׁאֲלָה אֶת פִּיהָ, שזה אומר פשוט לשאול אותה ישירות. הם לא שאלו אותה אם היא מסכימה להתחתן, כי על זה כבר כולם הסכימו, אלא מתי היא רוצה לנסוע. האם היא מוכנה לצאת מיד עם אליעזר, או שהיא מעדיפה לחכות כמה ימים ולנסוע אחר כך עם המשפחה שלה?
האמת היא, שלבן ואמא של רבקה לא שאלו את זה רק מתוך דאגה. הייתה להם תוכנית סודית. הם קיוו שרבקה תגיד שהיא רוצה שהמשפחה תבוא איתה, וכך הם יוכלו לעכב את הנסיעה. מתוך הסיפור הזה לומדים כלל חשוב מאוד: אי אפשר לחתן אישה בלי שהיא מסכימה לכך בעצמה. אולי תשאלו, למה הם לא שאלו אותה קודם? בהתחלה, אבא של רבקה היה בחיים והוא זה שקבע, אבל אחרי שהוא נפטר, לאחיה ולאמה לא הייתה שום זכות להחליט בשבילה בלי לשאול אותה. התורה מספרת לנו את כל זה כדי ללמד אותנו כמה חשוב לתת כבוד ולהקשיב לרצון שלה. בסופו של דבר, בגלל כל הניסים שקרו בדרך, היה ברור לכולם שזה בדיוק מה שה׳ רוצה, ורבקה האמיצה ענתה מיד שהיא מוכנה ללכת.